Pin It

Widgets

Pesanan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) Buat Amri, Bunyamin

on Saturday 1 September 2012

Amri Yahyah

ADA mesej positif yang mahu disampaikan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) terhadap dua tonggak berkaliber, Amri Yahyah (gambar) dan Bunyamin Omar.

Malam ini, kedua-dua pemain tersebut dijangka kembali memperkuatkan skuad Gergasi Merah menjelang pertemuan menentang T-Team dalam aksi Kumpulan D kempen Piala Malaysia di Stadium Shah Alam.

Amri dan Bunyamin sebelum ini terlepas tiga aksi awal Piala Malaysia akibat digantung tiga perlawanan dan didenda RM1,500 seorang gara-gara bertindak melakukan kekasaran melampau terhadap penyerang import Kelantan, Mohammed Ghaddar dalam satu aksi Liga Super di Stadium Mohammed ke-IV, Kota Bharu pada 29 Jun lalu.

Ketiadaan dua pemain tersebut jelas dirasai Merah Kuning apabila sekadar mengutip empat mata hasil satu kemenangan dan satu seri setakat ini, tiga mata di belakang Pahang yang kini selesa menerajui kumpulan dengan tujuh mata.

Justeru, Hamidin mahu kedua-dua pemain tersebut mengambil iktibar terhadap insiden berkenaan biarpun mengakui kehadiran mereka bakal memberikan lebih banyak pilihan kepada jurulatih Selangor, Irfan Bakti Abu Salim malam ini.

"Jika tanya saya, Amri dan Bunyamin sepatutnya tidak cepat berasa selesa dan menganggap posisi mereka dalam kesebelasan utama Selangor terjamin secara automatik.

"Jadi, saya harap hukuman tersebut dapat memberikan pengajaran kepada kedua-dua pemain itu supaya tidak lagi mengulangi kesilapan yang sama selepas ini," tegasnya kepada Kosmo!

Malam ini, Amri dijangka kembali semula menggalas tugas kapten yang sebelum ini diambil alih oleh P. Gunalan dan Safiq Rahim dalam tiga perlawanan awal sebelum ini.

Sepanjang ketiadaan Amri, Gergasi Merah dilihat bergantung sepenuhnya dengan kredibiliti penyerang import, Bosko Balaban memandangkan penyerang pinjaman, Rozaimi Abdul Rahman dilihat masih tercari-cari sentuhan penyudah sepanjang kempen kali ini.

Begitupun, Hamidin enggan 'campur tangan' dengan strategi yang mahu direncana Irfan seandainya pengendali berpengalaman itu mahu menggunakan khidmat Amri dan Bunyamin malam ini.

"Saya sentiasa mempercayai kredibiliti Irfan, seperti yang saya katakan tadi saya cuma tidak mahu (Amri dan Bunyamin) berasa selesa dengan kedudukan mereka dan bukannya diketepikan langsung.

"Yang paling penting, kami berjaya memburu tiga mata berharga (malam ini) supaya 'misi 33' yang sering tertangguh sejak 2005 tidak lagi tergendala kali ini," jelasnya optimis.

Selain aksi antara Selangor dan T-Team, skuad Tok Gajah yang masih segar dengan kejayaan membelasah Sarawak 6-0 Selasa lalu pula bakal berkunjung ke Stadium Negeri, Kuching dan kembali membuat perhitungan dengan lawan yang sama dalam satu lagi aksi Kumpulan D malam ini.
Ranking: 5

{ 1 ulasan... read them below or add one }

mama lynn said...

selangor da kalah kan nganjohor fc.. takpe byk lagi gam pasni . chaiyok !!


3 September 2012 at 07:30 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved