Pin It

Widgets

Tonton Drama Asmara Luna Slot Samarinda TV3 - Full Episode

on Friday 13 September 2013

Tonton Drama Asmara Luna Slot Samarinda TV3 - Full Episode
Tajuk : Asmara Luna
Channel : TV3
Slot: Samarinda
Mula Tayangan: 21 Ogos 2013. Selasa-Khamis
Masa: 9 Malam
Jumlah Episode: 13

Lagu Tema: Cinta dan Air mata by Baharian

Barisan Pelakon: Siti Saleha , Aidil Aziz, Liza Abdullah, Eyka Farhana, Roy Azman , Sofea Jane, Miera Liyana dan Shukri Yahya

Sinopsis Drama Asmara Luna

Kisah bermula ketika sambutan hari lahir ke 21,Luna anak tunggal Ahmad dan Zaharah. Luna dihadiahkan sebuah kereta.Luna sangat gembira kerana ianya juga simbol dewasa dan kebebasan.Lebih bermakna,kawan baik Luna Emma(Miera Liyana) membelikan kek istimewa. Malah abang Emma Habib(Shukri Yahaya) turut mengirimkan teddy bear(sama seperti saban tahun).Luna sebenarnya menyimpan perasaan terhadap Habib tetapi Habib lebih senang memanggil Luna sebagai adik. Perasaannya hanya diluahkan dalam diari yang diberi nama Dear Luna. Luna juga menyatakan harapan untuk mencari ibu kandungnya.

Sejak mempunyai kereta, Luna mudah untuk bergerak ke mana-mana termasuklah mencari kerja. Akhirnya,Luna berjaya mendapatkan kerja di sebuah syarikat kejuruteraan sebagai eksekutif.Kehadiran Luna menarik perhatian beberapa orang pekerja termasuklah Adam(Aidil Aziz) dan rakan-rakanya.Mereka siap bertaruh siapa yang akan berjaya mengajak Luna keluar. Adam terasa tercabar bila Luna menolak pelawaannya. Adam berjanji untuk berusaha dengan pelbagai cara.

Akhirnya, Luna bersetuju untuk keluar bersama Adam. Tambah pula, Luna merasakan Habib masih bersikap sama. Walaupun Habib tidak menyatakan cinta pada Luna,dia sebenarnya turut menyimpan perasaan pada Luna.Habib kecewa bila mendapat tahu Luna sudah meminati orang lain. Pada waktu yang sama, Luna semakin menyenangi sikap Adam yang suka berjenaka.

Namun,hubungan mesra Luna dan Adalm tidak berpanjangan,bila Luna mengetahui niat sebenar Adam memikat Luna kerana pertaruhan. Kini Luna cuba menjauhi Adam.Bagi membuktikan dia benar-benar ikhlas, Adam membawa Luna berjumpa keluarganya. Atas dasar persahabatan,Luna setuju. Ibu bapa amat menyenangi Luna yang berbudi bahasa dan pandai mengambil hati mereka. Bahkan,mereka tidak sabar berjumpa dengan keluarga Luna.

Apakah yang bakal dilakukan oleh Luna seterusnya?Bagaimana pula dengan Habib?Dapatkah Luna berjumpa dengan ibu kandungnya?

Tonton Drama Asmara Luna Full Episode


Download Drama Asmara Luna Full Episode


Ranking: 5

{ 6 ulasan... read them below or add one }

Anonymous said...

tk dpt tgk ep 4 :(


25 September 2013 at 15:48 Reply To This Comment
returnofinvestment said...

MOHON LALUAN:



Saham Akhirat Yang Paling Mudah

" Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir benih yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan bagi sesiapa yang Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas lagi Maha Mengetahui. " - (Surah Al-Baqarah: Ayat 261)

Niat:
Sahaja aku bersedekah RM10.00 untuk kebajikan kawan-kawan dan diri sendiri kerana Allah

Kemana wang itu pergi:
10% dari RM10.00 untuk kos pengurusan
90% dari RM10.00 untuk dana tunai

Ganjaran:
1. Pahala niat bersedekah kerana Allah
2. InsyaAllah ganjaran tunai yang akan diagihkan oleh pihak pengurusan antara RM1.00 – RM20,000.00 dalam tempoh masa yang tidak dijanjikan.

Cara dan Peraturan:
Tunai atau Masukkan Dalam Bank:
Maybank: 553010590734 Jaya Resources
SMS ke 01129711100 butiran bayaran tarikh dan masa serta nama mykad alamat no akaun bank sendiri dan no telefon

Berdoa Supaya Anda Dimudahkan Rezeki


KETERANGAN RENGKAS

Seperti yang diketahui secara amnya sedekah atau infak dalam pelbagai bentuk adalah suatu perkara yang sangat dituntut oleh Islam untuk kebaikan diri sendiri dan pihak lain yang memerlukan. Kita telah melakukan semua itu dari masa ke semasa dengan cara dan pilihan masing-masing.

TR Jaya Resources mengambil langkah sendiri untuk menyuburkan amalan sedekah atau infak ini tanpa merubah niat dan tujuannya Bagaimanapun pilihan dan cara yang kami lakukan ialah seperti berikut:

Mengumpul sedekah/infak tunai wang ringgit dari semua pihak yang ingin berbuat demikian secara sukarela – RM10.00 untuk satu unit atau satu nama
10% akan digunakan sebagai kos pengurusan
90% akan diagihkan

Pengagihan akan dibuat secara rambang atu giliran atau lain-lain kaedah tetapi akan dipastikan setiap yang memberi sumbangan akan mendapat untuk dirinya sendiri pada kadar tertentu (minima RM1.00) pada masa dan tempoh yang tidak dijanjikan

Apabila seseorang telah mendapat gnjaran tunai, namanya untuk satu unit akan dikeluarkan bagi memberi peluang kepada orang lain pula untuk menerimanya.

Apabila seseorang menerimanya ada dua hakikat penting:
1. Itu adalah sumbangan dari orang ramai dan diri sendiri juga
2. Niat orang bersedekah telah sampai

Sejauh mana ketelusan kami dalam soal pengagihan ini:
Jangan lupa niat anda adalah untuk bersedekah – rujuk Surah Al-Baqarah: Ayat 261 seperti di atas.
Kami yang menguruskan juga mempunyai niat yang sama dan memikul amanahnya, jika kami seleweng atau tidak amanah – Allah jua yang Maha Mengetahui dan Maha Adil.

Nasihat:
Adalah disyorkan anda tidak pertikaikan kerana takut hilang niat sedekah tadi dan jalan terbaik ialah jangan menyertai program ini jika ada keraguan supaya kita tidak terlibat dalam golongan yang berbalah.


# Satu program yang aku rasa relevan dengan maksud dan tujuan dan mungkin boleh menjadi satu agenda menguatkan ekonomni ummah. Jangan pandang rendah pada kekuatan RM10 dan jika ia melibatkan jutaan umat Islam di Malaysia dan dunia - ia sesuatu yang sangat hebat jom kita sebarkan – komen dari salah seorang peserta
AKU DOAKAN PROGRAM INI BERJAYA - INSYAALLAH.





4 October 2013 at 11:59 Reply To This Comment
tuti qadri said...

kenapa tak boleh download ep akhir asmara luna?


24 October 2013 at 23:35 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved