Pin It

Widgets

Semakan Permohonan Kursus Maktab Perguruan 2014 KPM - Lepasan SPM

on Wednesday, 9 April 2014

Semakan Permohonan Kursus Maktab Perguruan 2014 KPM - Lepasan SPM

Semakan Permohonan Kursus Maktab Perguruan 2014 KPM - Lepasan SPM |Semakan panggilan ujian kelayakan calon guru (UKCG) 2014 KPM. Calon yang terpilih mesti menduduki dan LULUS Ujian Kelayakan Calon Guru (UKCG) sebelum layak dipanggil temu duga maktab perguruan sesi Jun 2014. Menerusi makluman rasmi KPM, semakan ujian kelayakan calon guru (UKCG) boleh disemak mulai 9 April 2014 sehingga 18 April 2014. Manakala tarikh menduduki ujian UKCG adalah pada 14 sehingga 16 April 2014. Semakan panggilan temuduga ke maktab perguruan bagi calon yang berjaya UKCG boleh disemak mulai 5 Mei 2014.


Semakan Panggilan Ujian Kelayakan Calon Guru UKCG 2014 KPM

Tarikh Ujian Kelayakan Calon Guru(UKCG)
  • 14- 16 Aril 2014

Semakan Nama Calon Berjaya Ditemuduga
  • 5 Mei 2014

KALENDER AKTIVITI

BIL
AKTIVITI
TARIKH
1
Iklan permohonan Calon Guru tajaan KPM lulusan SPM Ambilan Jun 2014 dalam akhbar tempatan.
09 Mac 2014
2
Permohonan secara atas talian (on-line) dibuka.
10 Mac 2014
3
Permohonan ditutup (pindaan atau perubahan maklumat permohonan boleh dibuat sehingga tarikh tutup).
30 Mac 2014 (11:59PM)
4
Semakan nama calon berjaya untuk menduduki Ujian Kelayakan Calon Guru (UKCG).
09 – 18 April 2014
5
Ujian Kelayakan Calon Guru(UKCG). Sila bawa bersama surat panggilan UKCG
14 – 16 April 2014
6
Semakan nama calon berjaya ditemuduga secara dalam talian. Pemohon yang berjaya dikehendaki mencetak Surat Panggilan Temu Duga, Borang Butiran Diri dan Helaian Pernyataan Hasrat melalui laman sesawang KPM.
05 Mei 2014
7
Temu Duga
(Sila bawa bersama Surat Panggilan Temu Duga, Borang Butiran Diri dan Helaian Pernyataan Hasrat yang telah dilengkapkan).
12 – 22 Mei 2014
8
◊ Semakan tawaran calon berjaya.
◊ Calon dikehendaki mencetak surat tawaran sementara melalui laman sesawang KPM
◊ Surat Tawaran Rasmi boleh didapati selepas melapor diri di IPG.
10 – 22 Jun 2014
9
Pendaftaran calon di Institut Pendidikan Guru.
(Calon yang melapor diri boleh mendapatkan Surat Tawaran Berkursus di IPG yang ditetapkan selepas pendaftaran).
23 Jun 2014





























Ranking: 5

{ 55 ulasan... read them below or add one }

Anonymous said...

Salam . Nak tnya. Klu kita dh bjya dpt tawaran tu, adakah kita akn khusus d maktab yg kita sndri plih atau pihak kpm yg tentukan maktab tu ??


10 April 2014 at 02:01 Reply To This Comment
Anonymous said...

pihak kpm tetapkan,th


10 April 2014 at 16:20 Reply To This Comment
Anonymous said...

Klau xdpt,nk buat ryuan boley?


11 April 2014 at 16:52 Reply To This Comment
miss safwa said...

mcm na nak buat rayuan sekiranya permhnonan gagal?


11 April 2014 at 23:45 Reply To This Comment
Anonymous said...

MACAM MANA NAK BUAT RAYUAN


12 April 2014 at 21:20 Reply To This Comment
Anonymous said...

Sodeh...huhuhu..ingatkan dapat..mcm mn ye nk buat rayuan??


16 April 2014 at 13:49 Reply To This Comment
anas dash said...

saye tersenarai menduduki ujian UKCG...masalahnye skrg saye brada d plkn..saye bru check ptg smlm..sdangkn saye punye ujian 15 april 14....ap perlu saye buat?...


19 April 2014 at 09:45 Reply To This Comment
anas dash said...

*15 april 2014...tarikh dh lpas..boleh lgi kew saye ambil ujian tu...?saye mnat sgt nk jdi cikgu..jdi mcm ni pulak..saye bru tahu yg dh boleh buat semakan tpi dh lmbt..


19 April 2014 at 09:48 Reply To This Comment
Parit Bulat said...

saya terlambat untuk check nama. bagaimana?


19 April 2014 at 11:46 Reply To This Comment
Anonymous said...

hari ni dah 5 mei tp macam mana nak check yang semakan sesiapa yang berjaya untuk temuduga?


5 May 2014 at 09:27 Reply To This Comment
Anonymous said...

hari ni dh 5 may knp semakan temuduga blum dibuka?


5 May 2014 at 09:36 Reply To This Comment
ilina A said...

@Anonymous selepas 4 ptang.


5 May 2014 at 09:52 Reply To This Comment
Anonymous said...

Beberapa minit sahaja lagi...


5 May 2014 at 15:41 Reply To This Comment
Anonymous said...

Sedih nyeee xdapat


5 May 2014 at 16:30 Reply To This Comment
Anonymous said...

Mcm mne nk buat rayuan,???


5 May 2014 at 16:31 Reply To This Comment
naim said...

mcm mana nak buat rayuan


5 May 2014 at 17:19 Reply To This Comment
Anonymous said...

Mcm mana nak tgl kputusan


5 May 2014 at 17:23 Reply To This Comment
Anonymous said...

Mcm mana nak tgk kputusan?


5 May 2014 at 17:23 Reply To This Comment
NAJIHAH MOKHTAZA said...

Assalamualaikum. Mohon penjelasan. Boleh ke buat rayuan? Dan macam mana procedure nak buat rayuan. Harap sangat awak dapat bagitahu dengan lebih detai. Sangat memerlukannya. Terima kasih


5 May 2014 at 17:32 Reply To This Comment
NAJIHAH MOKHTAZA said...

Assalamualaikum. Mohon penjelasan. Boleh ke buat rayuan? Dan macam mana procedure nak buat rayuan. Harap sangat awak dapat bagitahu dengan lebih detai. Sangat memerlukannya. Terima kasih


5 May 2014 at 17:33 Reply To This Comment
Fety Fatihah said...

macam mana nak buat rayuan ? :'(


5 May 2014 at 19:14 Reply To This Comment
Nabila Nabil said...

Klau tak dapat bole buat rayuan tak ?


5 May 2014 at 23:47 Reply To This Comment
Anonymous said...

Tak boleh membuat rayuan


6 May 2014 at 14:05 Reply To This Comment
Anonymous said...

Helaian pernyataan hasrat print di mana?


6 May 2014 at 14:30 Reply To This Comment
Fauzan M Noor said...

Sudah tertulis di luh mahfuz..ALLAH mngtahui APA y terbaik


7 May 2014 at 00:38 Reply To This Comment
Cheong Pao said...

Membuat Rayuan Terus Dari Web Ke.?
Apakah. alamat Website?


7 May 2014 at 12:20 Reply To This Comment
Anonymous said...

Better matriks atau ipg eh?


9 May 2014 at 12:17 Reply To This Comment
Anonymous said...

Penyata hasrat cetak kt mana.?


9 May 2014 at 18:03 Reply To This Comment
Lemon Lim said...

Saya telah dapat keputusan ukcg yang menyatakan saya gagal. Bolehkah saya membuat rayuan untuk ditempatkan dalam temuduga calon guru 2014? kalau boleh, bagaimana caranya? Tolonglah saya begitu berminat untuk menjadi guru. Terima kasih.


14 May 2014 at 17:26 Reply To This Comment
Anonymous said...

Assalam. Ana nak tnya.. ppc tu apa erk??


3 June 2014 at 17:08 Reply To This Comment
Anonymous said...

sy nk thu. kputusan calon berjaya msuk ipg pd 17jun. tp jam brp?


16 June 2014 at 02:30 Reply To This Comment
Anonymous said...

Rayuan tidak leh dilakukan ketika anda gagal ukcg..setahu saya rayuan hanya leh dilakukan pada calon yg gagal pada temuduga sahaja untuk dijadikn sebagai calon gantian..sekiranya calon yg berjaya masuk ipg tetapi calon itu tolak tawaran masuk ipg tersebut..maka calon gantian akn diserapkn utuk ambilan 2..


16 June 2014 at 15:01 Reply To This Comment
Anonymous said...

Tunggu hebahan RAYUAN dibuka jika ada. Semuanya bergantung pada penawaran daripada IPG..


16 June 2014 at 15:12 Reply To This Comment
Anonymous said...

Semakan utk 17 jun buka pukul berapa ek? petang mcm 5 mei hari tu ke?


17 June 2014 at 02:24 Reply To This Comment
Anonymous said...

saya tlh mmbuat smkn pd jam 10 pg td.. ttpi x dpt.. bgaimna nk buat rayuan?? 10 q


17 June 2014 at 13:00 Reply To This Comment
Fatin atin said...

Mcm mne nk bt rayuan klu xdpt..hummmmm


17 June 2014 at 13:04 Reply To This Comment
Muhd Faiz said...

nk tnya..mcm mna nk buat rayuan..sya dh try cba cri..tp x jmpa pon..


17 June 2014 at 13:51 Reply To This Comment
Muhd Faiz said...

nk tnya..mcm mna nk buat rayuan..sya dh try cba cri..tp x jmpa pon..


17 June 2014 at 13:54 Reply To This Comment
siti nabihah said...

saya gagal pada temuduga...macam mane nk buat rayuan


17 June 2014 at 13:54 Reply To This Comment
siti nabihah said...

bile tarikh buleh buat rayuan...


17 June 2014 at 13:56 Reply To This Comment
Muhd Faiz said...

nk tnya..mcm mna nk buat rayuan..sya dh try cba cri..tp x jmpa pon..


17 June 2014 at 13:56 Reply To This Comment
Anonymous said...

No Tanya.. Mcm mane nk bust rayuan?? Dan Kala xdpt temuduga, boleh xbuat rayuan?? Ataupun mcm mana??


17 June 2014 at 14:22 Reply To This Comment
Mahirah Ira said...

Cara nk wat ryuan mcm mane?


17 June 2014 at 15:40 Reply To This Comment
Anonymous said...

Tunggu hebahan RAYUAN dibuka jika ada..Selalu la tgk kt lmn web KPM..Semuanya bergantung pada penawaran daripada IPG..jika da kosong.da la...


17 June 2014 at 17:41 Reply To This Comment
Anonymous said...

Difahamkan tiada permohanan rayuan akan dibuka untuk mereka yang gagal mendapat tawaran ke IPGM ini. Walaupun begitu tidak ada halangan untuk anda menulis surat rayuan ke

Bahagian Pendidikan Guru, Kementerian Pelajaran Malaysia, Aras 3, Blok E13, Parcel E, Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62604 Putrajaya (u.p : Unit Pengambilan dan Penempatan Pelajar).


17 June 2014 at 17:58 Reply To This Comment
pendragon Arthuria said...

hi im a chinese form 5 science stream student this year. i would like to apply to be a science teacher in sjkc schools, the requirment state that i need to get at least B for chinese language and A- for science stream subject . but i did not take chinese language subject for spm . do i still have a chance to be a science teacher in sjkc?


17 June 2014 at 18:57 Reply To This Comment
siti nabihah said...

macam mane nk buat surat rayuan...


18 June 2014 at 01:30 Reply To This Comment
Anonymous said...

mcm mne nk bt ryuan


18 June 2014 at 16:18 Reply To This Comment
Fatin Humairah said...

Salam . Sekiranya calon yg berjaya masuk ipg dan telah klik menolak tawaran , bgaimana caranya jika dia mmbuat keputusan di saat akhir utk masuk ke ipg ? Adakah perlu tggu utk hebahan rayuan ?


21 June 2014 at 13:56 Reply To This Comment
Anonymous said...

Sy pon nk tahu mcm mna nk bt ryuan :(


23 June 2014 at 00:48 Reply To This Comment
Anonymous said...

sya x sempat isi maklumat kat idftar tu..macm mana ehh?


24 June 2014 at 10:29 Reply To This Comment
Anonymous said...

Macam mana eh, nak buat rayuan masuk ke ipg?? Bila tarikh buka untuk isi e rayuan tu??


24 June 2014 at 23:27 Reply To This Comment
Anonymous said...

Kelmarin ada jmputan mnteri kpm kdua kata nk syarat 7A pula katanya dh hbs pilih lpas ni kna ubh syarat2 kemasukan ipg tu


7 August 2014 at 22:26 Reply To This Comment
Anonymous said...

Dh xde pngilan gantian ketiga dan keempat ke


2 September 2014 at 09:07 Reply To This Comment
Anonymous said...

Snyp je xde jwapan ke untk soalan smua ni


4 September 2014 at 23:29 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved