Pin It

Widgets

Rozita Che Wan Gemarkan Watak Komedi

on Friday 19 October 2012



Rozita Che Wan Gemarkan Watak Komedi

Rozita Che Wan Gemarkan Watak Komedi | Pelakon jelita, Rozita Che Wan lebih gemar memegang watak komedi dalam sesebuah drama yang dibintanginya berbanding melakonkan watak yang lebih serius. Rozita, 39, berkata, pada usianya sekarang dia tidak mahu membebankan dirinya dengan peranan yang berat dan berpendapat berlakon di dalam siri komedi membuatkannya lebih gembira.

"Kalau watak-watak yang berat ni tekanannya lain berbanding peranan komedi yang lebih santai dan berada di set penggambaran pun kita boleh ketawa. "Tambahan pula usia saya semakin meningkat. Saya tidak mahu terlalu memaksa diri saya dengan mengambil watak-watak yang berat," 

Bagaimanapun kata Rozita, itu bukan bererti dia tidak akan mengambil sebarang tawaran selain watak komedi dan akan menerima sekiranya diminta melakonkan watak yang lebih berat. Dalam pada itu, Rozita berkata, drama bersiri lakonannya Kiah Pekasam adalah pencetus dalam meraih kepercayaan syarikat produksi untuk memerikannya peluang berlakon drama komedi.

"Pada mulanya saya hairan juga selepas kemunculan saya dalam drama tu, langsung tiada tawaran watak serius yang ditawarkan. Tapi sudah itu rezeki saya jadi kita kena ambil peluang," katanya.

Bagaimanapun kata Rozita, dia tidak kisah dan berkecil hati jika peminat melabelnya sebagai pelakon komedi dan menganggap ia sebagai satu pengiktirafan.

Rozita Che Wan Gemarkan Watak Komedi
"Bukan senang hendak buat orang ketawa dengan lakonan kita dan apabila dilabel sebegitu saya sepatutnya gembira," jelasnya.
Sementara itu, Rozita turut teruja dengan peranan barunya sebagai pengacara gandingan dalam program bual bicara terbaru berjudul Primadona. Rozita berkata, dia kini lebih banyak melayari Internet untuk mengetahui perkembangan semasa isu berkaitan wanita dan akan memastikan membaca akhbar pada setiap hari.

"Bukan mudah sebenarnya untuk menjadi pengacara kerana pengetahuan am perlu luas supaya kita tidak nampak kosong terhadap isu yang diutarakan. "Namun pengalaman menjadi pengacara sangat menarik dan saya amat teruja dengan kemunculan program itu," katanya.

Selain Rozita Che Wan, Primadona turut menampilkan Erra Fazira, Ziela Jalil dan Raja Azura sebagai pengacara. Ia bakal bersiaran pada setiap hari Jumaat pukul 9 malam di Astro Prima bermula 2 November depan.

Sumber : Mstar.Com.My

Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved