Pin It

Widgets

Jadual Perlawanan EURO 2012 Waktu Malaysia

on Friday, 1 June 2012



eufa euro 2012,euro poland ukraine 2012, euro 2012 logo, theme euro 2012 , picture euro 2012,


Waktu ini bagi kaki bola pasti semua tengah ‘demam’. Mana tidaknya. Beberapa hari je lagi EURO 2012 akan bermula. Pertandingan 4 tahun sekali ini memang di tunggu-tunggu selain Piala Dunia. Tahun ini Poland dan Ukraine menjadi tuan rumah bersama. 

Dalam beberapa minggu yang bakal menjelang ni, nanti kita boleh lihat maple (mamak) dan kedai-kedai makan yang sediakan skrin layar besar, akan penuh dengan peminat bola sepak. Tengok ramai-ramai kat maple baru best. Tak kan tengok sesorang kat rumah mana feel beb! 

Bagi mereka yang tercari-cari jadual perlawanan EURO 2012 pula, di bawah ialah jadual penuh kesemua perlawanan. Bermula perlawanan peringkat kumpulan pada 8 Jun sehinggalah final pada 1 Julai di Stadium Kyiv. 



Keputusan Undian dan 4 kumpulan.

Group A
POLAND GREECE. RUSSIA, CZECH REPUBLIC

Group B
NETHERLANDS, DENMARK, GERMANY, PORTUGAL

Group C
SPAIN, ITALY, REPUBLIC IRELAND, CROATIA

Group D
 UKRAINE, SWEDEN, FRANCE, ENGLAND

Kumpulan B , kumpulan maut.


Perghh semua negara tuh, favorite kesukaan aku tuh. Denmark mungkin jadi bahan ujikaji. Tetapi bola itu bulat. Kena ingat. Macam-macam boleh berlaku. Biarpun 3 pasukan pilihan ada kat group B, nampaknya salah satu kumpulan terpaksa terkorban. Negara mana bakal tersingkir, kena tunggu bulan 6 tahun depan nanti.

Jadual Perlawanan !!





Waktu Malaysia

8 Jun – 11:55 malam | POLAND vs GREECE 
9 Jun – 02:45 pagi | RUSSIA vs REP CZECH 
9 Jun – 11:55 malam | BELANDA vs DENMARK 
10 Jun – 02:45 pagi | JERMAN vs PORTUGAL 



Waktu Malaysia

10 Jun – 11:55 malam | SEPANYOL vs ITALI 
11 Jun – 02:45 pagi | IRELAND vs CROATIA 
11 Jun – 11:55 malam | PERANCIS vs ENGLAND 
12 Jun – 02:45 pagi | UKRAINE vs SWEDEN

Waktu Malaysia

13 Jun – 11:55 malam | GREECE vs REP CZECH 
13 Jun – 02:45 pagi | POLAND vs RUSSIA 
13 Jun - 11.55 malam | DENMARK VS PORTUGAL
13 Jun – 02:45 pagi | BELANDA vs JERMAN

Waktu Malaysia

14 Jun – 11:55 malam | ITALI vs CROATIA 
14 Jun – 02:45 pagi | SEPANYOL vs IRELAND 
15 Jun – 11:55 malam | SWEDEN vs ENGLAND 
16 Jun – 02:45 pagi | UKRAINE vs PERANCIS



Waktu Malaysia

17 Jun – 02:45 pagi | REP CZECH vs POLAND 
17 Jun – 02:45 pagi | GREECE vs RUSSIA 
17 Jun - 02.45 pagi | PORTUGAL VS BELANDA
17 Jun - 02.45 pagi | DENMARK vs JERMAN


Waktu Malaysia

18 Jun – 02:45 pagi | CROATIA vs SEPANYOL
18 Jun – 02:45 pagi | ITALI vs IRELAND
20 Jun – 02:45 pagi | ENGLAND vs UKRAINE
20 Jun – 02:45 pagi | SWEDEN vs PERANCIS
Korang pilih pasukan mana?? Aku kali ini SPAIN!!

Ranking: 5

{ 2 ulasan... read them below or add one }

Adi_Putra772 said...

informasi yang teramat ponting buek PokCik

<a href="http://dihujungpen.blogspot.com/2012/06/keputusan-penuh-perlawanan-persahabatan.html>>Kempen sokong Pasukan Malaysia komen+Follow</a>


1 June 2012 at 23:54 Reply To This Comment
Anonymous said...

BELANDA NO.1


2 June 2012 at 12:54 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved