Pin It

Widgets

CINTA DALAM DIAM

on Tuesday 22 May 2012


aku diam bukan berarti bisu
tak menyapamu bukan berarti bosan
mengacuhkanmmu bukan berarti melupakanmu

tentu  aku punya cinta
sebagaimana insan yang diberi satu rasa
begitupun diriku

cinta bukan di lisan maka tak harus diucapkan
cinta bukan di mata maka tak harus menatap
cinta bukan pada jemari maka tak perlu menyentuh

cukup dengan diam aku mencintaimu
cukup dalam diam aku tundukkan pandanganku
cukup dengan diam ku jaga maruahku

diamku sebagai tanda menjada hati padamu
yang kutitipkan padamu
diamku sebagai bukti aku mencintaimu
yang tak melebih cinta padanya

lewat diamku, ku nawaitu kerananya
lewat diam, ku simpan semua kernanya
lewat diam, tawakal kernanya

jangan tanya seberapa besar rasa cinta itu
tapi tanyalah seberapa kuatnya cinta itu
mensucikan dan memurnikan dihadapannya

jangan tanya seberapa tulusnya cinta itu
tetapi bertanyalah seberapa tulus
cinta memuliakan cinta dan menjaga dihadapannya

maka  ukirlah cinta dengan kemuliaan darinya
dan 
rujuklah cinta dengan keredhaannya

Ranking: 5

{ 1 ulasan... read them below or add one }

slasmoa said...

étudiez ce site Dolabuy Goyard visiter ce site Dolabuy Louis Vuitton voici les résultats Dior Dolabuy


31 May 2022 at 16:39 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved