Pin It

Widgets

Semakan Keputusan Temuduga Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) 2013 - Maktab Perguruan KPLSPM

on Monday, 22 April 2013

Semakan Keputusan Temuduga Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) 2013 - Maktab Perguruan KPLSPM

Semakan Keputusan Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) 2013 - Maktab Perguruan KPLSPM | Keputusan nama calon yang berjaya untuk panggilan temuduga boleh diperolehi pada 6 Mei 2013. Selain itu, anda juga boleh menyemak melalui aplikasi online pada tarikh yang telah ditetapkan.

Bagi calon yang berjaya dipanggil untuk proses temuduga perlu membawa dokumen penting seperti;
  • Mencetak surat tawaran panggilan temuduga
  • Borang butiran diri (Resume) dan helaian pernyataan hasrat
  • Dokumen yang diminta akan ada pada laman aplikasi semakan nanti, apabila calon disahkan berjaya untuk panggilan temuduga setelah membuat semakan tersebut.
Maklumat Penting dan Proses Pemilhan Temuduga
  • Calon yang dipanggil temu duga dikehendaki menduduki ujian Inventori Sahsiah Keguruan (INSAK) semasa menghadiri temu duga.
  • Pemilihan calon untuk mengikuti kursus perguruan adalah bergantung kepada kedudukan pencapaian merit skor akademik, prestasi dalam temu duga dan keputusan ujian INSAK. Keputusan oleh Jawatankuasa Pemilihan adalah muktamad.
  • Kementerian Pelajaran Malaysia berhak menawarkan program atau bidang pengajian bukan pilihan dan menempatkan calon yang berjaya di mana-mana Institut Pendidikan Guru (IPG).
  • Calon dinasihatkan menyemak status permohonan mereka dari semasa ke semasa untuk status panggilan temu duga dan juga tawaran ke IPG yang ditetapkan.
  • Tiada surat menyurat dikeluarkan untuk panggilan temu duga. Segala perbelanjaan dan risiko menghadiri temu duga adalah tanggungjawab calon sendiri.
  • Surat tawaran rasmi bagi calon yang berjaya akan diserahkan di IPG yang ditetapkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia setelah calon melapor diri di IPG.
  • Semakan Keputusan Temuduga Maktab Perguruan KPLSPM 2013
Calon boleh menyemak panggilan temuduga pada tarikh yang akan diumumkan secara rasmi menerusi Portal Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM).

Tarikh Semakan 
  • Semakan Bermula 6 Mei 2013 hingga 17 Mei 2013 [11.59]
Anda boleh menyemak dengan klik pada pautan ini
Tarikh Temuduga Maktab perguruan 2013

  • Calon yang berjaya akan ditemuduga pada 7 mei 2013 sehingga 17 Mei 2013. Harap Maklum
  • Lokasi: Tempat temuduga bergantung kepada lokasi yang tertera didalam surat Tawaran.
Keputusan KPLSPM 
  • Semakan Tawaran Calon Berjaya Ke Institut Pendidikan Guru (IPG) 2013 – 17 Jun 2013
  • Pendaftaran Pelajar Baru KPLSPM – 24 Jun 2013
  • Link akan diberi kemudian
Kelender Penting :

Semakan Keputusan Temuduga Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) 2013 - Maktab Perguruan KPLSPM

Ranking: 5

{ 12 ulasan... read them below or add one }

Isabel Diaz said...

Nice sharing (^_^)


22 April 2013 at 22:40 Reply To This Comment
Anonymous said...

semak gune sms xboleh?


25 April 2013 at 08:49 Reply To This Comment
sacha rysha said...

mcm mna nak semak kptsan maktab sbnrnya?dari td tak dpt2..


25 April 2013 at 16:57 Reply To This Comment
Ah Xian said...

i cant found that result... anybody found your result alreadt?


25 April 2013 at 20:06 Reply To This Comment
Anonymous said...

knape setengah mereka ada y mengatakan mereka dpt tmudga maktab?mereka btol2 dpt ke?


25 April 2013 at 23:26 Reply To This Comment
Anonymous said...

xde pn y leh cek tmudugs


26 April 2013 at 00:14 Reply To This Comment
Cikgu Broneka said...

salam, nak tanya, macam mana yer nak check keputusan panggilan temu duga tu? dari pagi tadi check x dapat.


26 April 2013 at 02:00 Reply To This Comment
Khairul Azmi said...

@Cikgu Broneka Semakan yang Sepatutnya 25 April 2013 ditangguhkan kepada 6 Mei 2013 (Isnin)


26 April 2013 at 12:48 Reply To This Comment
Khairul Azmi said...

@Anonymous macam menipu jer tu KPM Maklumkan Semakan yang Sepatutnya 25 April 2013 ditangguhkan kepada 6 Mei 2013 (Isnin)


26 April 2013 at 12:49 Reply To This Comment
Anonymous said...

harap2 dapat kuikui


30 April 2013 at 00:17 Reply To This Comment
Anonymous said...

Lusa dah boleh cek. Seram sejuk harap2 nama sy tersenarai :D


4 May 2013 at 22:46 Reply To This Comment
safiona's blog said...

Salam,

Kepada adik-adik yang belum mendapat sebarang tawaran dari mana-mana institusi, kami di Universiti Tun Abdul Razak, Kuala Lumpur ingin menawarkan Skim Laluan Pelajar Foundation 2013 selama setahun di UNIRAZAK.

Para pelajar yang ditawarkan kemasukan di dalam skim ini akan memperolehi:
1. Pengecualian yuran pengajian sebanyak RM5,000 untuk program Foundation bermula dari kemasukan Jun 2013.
2. Keutamaan tinggal di asrama UNIRAZAK di Taman Cempaka Ampang
3. Keutamaan melanjutkan pengajian ke program Ijazah Sarjana Muda di UNIRAZAK selepas menamatkan program Foundation.

Syarat-syarat permohonan:
1. Minimum SPM 5 kredit
2. Lulus Bahasa Inggeris

Pelajar yang baru sahaja mendaftar untuk Tingkatan 6 bawah amat digalakkan untuk memohon skim ini.

Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi:
Pn. Wilma
HP: 019-6495972
Emel: safwilmar@unirazak.edu.my

Sila emel/SMS nama & no telefon anda untuk kami hubungi semula.

Keutamaan akan diberikan kepada mereka yang mendaftar sebelum 2 hb Jun 2013.

Harap maklum!


14 May 2013 at 17:50 Reply To This Comment

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved