Pin It

Widgets

Tutorial : Cara Meningkatkan Alexa Rank

on Friday 18 May 2012



Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
Hari ini, kita akan belajar cara meningkatkan alexa ranking
Owkey, ikut step ini  saje.



Terdapat banyak cara bagi meningkatkan alexa rank , setiap blogger mempunyai cara tersendiri bagi meningkatkan alexa rank. Bagi yang belum memahami apa itu alexa rank,ia adalah suatu pengukur trafik yang mengunjungi web atau blog.semakin kecil nilai Alexa Rank maka semakin baik trafik bagi sesuatu web ataupun blog .

Berikut ini adalah lima cara bagaimana meningkatkan alexa rank:

1.Pasang Widget Alexa 

Jangan segan untuk memasang widget ini pada blog anda walau pun nilai Alexa rank pada blog dalam nilai juta.Dengan cara ini macam satu signal untuk dikirimkan ke server Alexa ketika blog kita dikunjungi.sehingga update pada blog kita terus menerus berjalan.Setiap klik pada widget Alexayang dipasang pada blog kita jua dikira sebagai satu kunjungan.

2.Pasang Alexa Toolbar
Pasang Alexa Toolbar yang boleh didownload pada web Alexa.Jika sekiranya kita menggunakan Firefox adalah disarankan memasang add on Webrank Toolbar.

3.Menulis artikel 

Menulis artikel pada sesuatu isu atau tema yang sedang hangat yang mana mampu meningkatkan trafik ke blog anda.

4.Melakukan Blogwalking dan meninggalkan komen pada blog yang kita lawati

Melakukan Blogwalking dan meninggalkan komen pada blog yang kita lawati.,kebanyakan pemilik blog juga akan melawati blog anda kembali dan dari situ juga kita boleh mendapat trafik.

5.Sentuhan SEO pada posting 

Sentuhan SEO pada posting adalah perlu agar lebih cepat di kesan oleh google dan blog kita menduduki halaman pertama hasil pencarian,akan membawa kesan dimana kemungkinan untuk dikunjungi adalah lebih tinggi.

Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi komen. Sila datang kembali ya !

Kami akan cuba membalas komen anda secepat yang mungkin.

 
© BLOG BUDAK BAEK All Rights Reserved